.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با ورود وزیر جهاد کشاورزی ؛
رییس سازمان شیلات ایران برکنار شد + نکته قابل تامل درباره شیلات مازندران
شمال نیوز : بدون تردید ضعف مدیریتی فعلی در شیلات کشور که موجب برکناری رئیس این سازمان شد ، محصول مدیران ضعیف در شیلات برخی از استان ها است . خصوصا استان هایی نظیر مازندران که به نوعی قطب شیلات کشور به حساب می آیند نیازمند تغییر و تحول مدیریتی است .....
رییس سازمان شیلات ایران برکنار شد + نکته قابل تامل درباره شیلات مازندران

شمال نیوز: در حالی وزیر کشاورزی رئیس سازمان شیلات ایران  را برکنار کرد که انتظار می رود این روند در سطوح دیگر این سازمان مهم و راهبردی ادامه یابد .

 

به گزارش شمال نیوز ، وزیر جهاد کشاورزی،با برکناری حسن صالحی ، رئیس جدید سازمان شیلات ایران را منصوب کرد .

 

بر اساس این گزارش ، در حکمی از سوی محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی،نبی اله خون میرزایی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است:مقتضی است با بهره گیری از توانمندی همکاران و حمایت از تشکل ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در دریا و استفاده مطلوب از ظرفیت های سواحل شمال و جنوب کشور با رعایت استانداردهای بین المللی اقدام نمایید.

نکته قایل تامل این غزل و نصب ، آگاهی وزیر از ضعف مدیریتی در ساختار سازمان شیلات ایران است که به عنوان اولین گام مهم بشمار می رود .

 

به نظر می رسد وزیر جهاد کشاورزی ، همانطور که در ابلاغ خود به رئیس جدید سازمان شیلات آورده است به « عدم استفاده مطلوب از ظرفیت های سواحل شمال و جنوب کشور » اذعان دارد و این گام دوم موفقیت در شناسایی نقاط ضعف یک سازمان بزرگ بشمار می رود .

 

اما در کنار شناختن نقاط ضعف ، برطرف نمودن آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .

 

به نظر می رسد رئیس جدید سازمان شیلات ایران نیز همچون وزیر حهاد کشاورزی باید با خانه تکانی ادارات شیلات استان ها ، خصوصا استان هایی که قطب شیلات کشور بشمار می روند ، روند انفعالی کنونی را پایان دهد .

 

بدون تردید ضعف مدیریتی فعلی در شیلات کشور که موجب برکناری رئیس این سازمان شد ، محصول مدیران ضعیف در شیلات برخی از استان ها است . خصوصا استان هایی نظیر مازندران که به نوعی قطب شیلات کشور به حساب می آیند نیازمند تغییر و تحول مدیریتی است .

 

صیادان و صاحب نظران حوزه شیلاتی استان مازندران معتقدند که متاسفانه فعالیت شیلات استان مازندران چابکی لازم را نداشته و ادامه این روند به معیشت صیادان و مرتبطان با این حوزه و اقتصاد استان آسیب می زند .

 

خوشبختانه استاندار مازندران به عنوان یک مدیر عالی رتبه و نماینده عالی دولت در مازندران به ضعف های موجود در شیلات استان ، آگاهی داشته و بدون شک نسبت به ساماندهی آن اهتمام لازم را خواهد داشت .

 

بزودی گزارشی از نابسامانی در شیلات مازندران منتشر خواهد شد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 27 بهمن 1397
من خودم از خانواده ماهیگیر و صیادم که زندگی مان از همین راه است . متاسفانه شیلات مازندران سر و سامان نداره . خیلی ها با این وضعیت خانه نشین می شوند . چندبار هم درخواست ملاقات دادیم که مدیرکل با روش هایی حاضر نشد . نه اینکه قبلا خیلی بهتر بود نه اما الان بدتر شد و اصلا حرفمان را گوش نمیدن . مدارکی دارم که برای شما می فرستم . نظرم رو چاپ کنید لطفا
جویباری 27 بهمن 1397
شیلات استان به جای کمک به صیادان با اقدامات دست و پاگیر مانع فعالیت ها می شود . در کمال تاسف دلسوزی در مدیران شیلات مشاهده نمی شود . داد ما به جایی نمی رسد . آقای استاندار هم که فقط هوای مدیرانش را دارد . چه کسی درد دل ما را گوش می کند . مدیرشیلات مازندران را جای گرم خودش و در اتاق لوکشس نشستع چه می داند درد ما چیه .
کارمند شیلات 26 بهمن 1397
سلام اداره کل شیلات مازندران خیلی بی نظم بوده با امدن اقای محمدزاده به عنوان مدیر کل بدتر و بی نظم تر شده وقتی اداره کل شیلات مراجعه می شه اصلا چیزی مشخص نیست .کسی فکر نمی کرد محمد زاده مدیر کل بشه ایشون از پس معاونت بر نمی اومد .از استاندار خواهش می کنم یه فکری بشه.در اداره کل شیلات یه حلقه ای تشکیل دادند به ریاست مدیر کل فقط یه صورت قوم و قبیله ای و سلیقه ای کار ارباب رجوع را انجام می دهند .فقط حرف می زنه .هیچ نقشی در پیشبرد اهداف شیلات نداره چون توانای نداره. با تشکر
نا شناس 27 بهمن 1397
با عزل و نصب که مشکل حل نمی شود شیلات نیاز به پول و بودجه می خواهد
زارعی 27 بهمن 1397
بنظر میرسه کامنت دوستان کم لطفی است مهندس محمدزاده از جمله مدیران با سواد ، کار بلد و دلسوخته مردم است.
اگر ایراد و مشکلی باشد زیر ساختی است که بایستی زیر ساختها اصلاح شود
حسن حسین نژاد 28 بهمن 1397
باسلام بنده به عنوان یکی از پرسنل اداره کل شیلات مازندران باتقریبا سی سال سابقه کار که تجربه فعالیت در ادارات مختلف وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در استان را دارم وبا مدیران متعددی کار کردم البته نقاط قوت وضعف های ساختاری وزیر بنایی ومدیریتی وامکاناتی در همه جا به صورت نسبی وجوددارد که نمی شود منکر آن شد ولی شخص آقای مهندس محمد زاده مدیر کل شیلات را که از بدنه ودر طی فرآیند سلسله مراتبی تابه این جا رسیدند علاوه بر ویژگیهای مدیریتی وفنی وتخصصی فردی اخلاق محور یافتم واین گونه قضاوت را کم لطفی در حق ایشان می دانم باز تاکید میکنم که موضوعات به صورت نسبی بوده ونباید مطلق نسبت به موضوعات وافرادقضاوت کرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.